Ruilen en retouneren

Bij iMom kun je zonder problemen artikelen (uitgezonderd hygiëne artikelen, zoals slips) ruilen of terugsturen binnen 14 werkdagen na ontvangst. Hieronder staat alles over ruilen en retourneren.

Een product kan worden teruggestuurd als het product ongebruikt is en vergezeld is van alle documenten en accessoires die origineel bij het product werden geleverd.

Ook de productverpakking moet in ongeschonden staat zijn. Als het geretourneerde artikel aan deze voorwaarden voldoet zal een creditering plaatsvinden. Het bedrag dat in rekening is gebracht als verzendkosten wordt niet vergoed.

Stuur een email naar shop@i-mom.nl als je een product wilt ruilen. Je ontvangt dan per mail een retourformulier met de instructies. Je kunt het retourformulier ook hier downloaden.

Een geretourneerd artikel dat niet aan deze voorwaarden voldoet zal niet voor het volledige bedrag worden gecrediteerd. Als dit het geval is zullen we contact met je opnemen.

Zodra wij het artikel, dat door jou is teruggestuurd, ontvangen, wordt de retourprocedure voortgezet.

Het goederenbedrag wordt binnen 14 werkdagen op jouw bank- of girorekening of creditcard teruggestort.

Er zal alleen worden teruggestort op de originele rekening, welke ook werd gebruikt om de bestelling te betalen. Als je met een creditcard hebt betaald, wordt het tegoed binnen 30 werkdagen verrekend met de card.

Let op: sommige creditcard-maatschappijen voeren crediteringen éénmaal per maand uit. In dat geval kan het tot 6 weken duren voordat je de creditering ziet verschijnen.

Het te crediteren bedrag wordt bepaald aan de hand van het betaalde bedrag op de originele factuur.

In het geval van promotionele acties of aanbiedingen behoudt iMom zich het recht voor om aanvullende regels te hanteren. Deze regels worden duidelijk aangegeven bij de betreffende artikelen.

Neem altijd contact met ons op als je vragen hebt over retourzendingen.

Producten die niet geretourneerd kunnen worden:

  • Seizoensgebonden producten (zoals kerst-artikelen)
  • Verzorgingsproducten en hygiëne-gerelateerde producten (zoals kolfsets, voedingsflessen, lotions, aangebroken luieremmer-navullingen, slips enz.)
  • CD’s, DVD’s en video’s
  • In dit geval wordt dit duidelijk in de begeleidende tekst aangegeven.

Verzendkosten

  • Bestellingen boven € 60,–: verzendkosten gratis
  • Bestellingen brievenbus € 3,95
  • Bestellingen pakket en tot 10 kg: € 5,95
  • Bestellingen brievenbus buiten Nederland € 3,95
  • Bestellingen pakket buiten Nederland tot 2 kg: € 9,00
  • Bestellingen pakket buiten Nederland 2 tot 5 kg: € 19,50
  • Bestellingen pakket buiten Nederland 5 tot 10 kg: € 25,00

Verzending en levering

Natuurlijk wil je jouw bestelling zo snel mogelijk ontvangen. Daarom doet iMom er alles aan de bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Aangezien wij een kleine webwinkel zijn met persoonlijk advies, streven wij ernaar dat een bestelling binnen Nederland in 1 á 2 werkdagen bij je is afgeleverd.

Voor internationale bestemmingen is dit 7 werkdagen. 

De zending wordt vervoerd door TNT Post. TNT Post levert de zending af van maandag t/m zaterdag. We houden je op de hoogte van de status van je bestelling.

Als je op het moment van aanbieding van de zending niet aanwezig bent, dan zal deze de twee volgende dagen nogmaals worden aangeboden. Wanneer de chauffeur van TNT Post je niet thuis treft, laat hij een kaartje achter.

Op dit kaartje wordt aangegeven wanneer de volgende aanbieding is. Vaak wordt dan ook een dagdeel aangegeven.
Daarna kun je de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor.

Je kunt ook een ander afleveradres aan ons opgeven, bijvoorbeeld je werkadres.

Als je vragen hebt over de status van je bestelling, neem dan per email contact op met de klantenservice.  Het is mogelijk je bestelling naar vrijwel elke bestemming in de wereld te laten versturen.

Tijdens het registreren als klant geef je het verzendadres aan. Op basis van dit adres worden de verzendkosten berekend.